VITAMÍNY SKUPINY B – PREČO ICH KONZUMOVAŤ A ODKIAĽ ICH ZÍSKAŤ?

B01

Vitamíny B1 až B12 (označované aj ako B-komplex) sú nesmierne dôležité pre správnu funkciu tela. Ich spoločná vlastnosť spočíva v tom, že sa zúčastňujú na uvoľňovaní energie v organizme. Nakoľko málokto má ovocie a zeleninu na dennom jedálničku, nie je neobvyklé, že pri zvýšenej fyzickej alebo psychickej záťaži sa môže prejaviť nedostatok  mikroživín. V takýchto prípadoch je vhodné zaobstarať si výživový doplnok, ktorý príjem daných vitamínov pokryje.

ROZDELENIE VITAMÍNOV B

  • B1 (Tiamín) - Vitamín B1 je nevyhnutný pre získavanie energie zo sacharidov a tukov. Bráni tvorbe toxických látok v tele, ktoré môžu poškodzovať kardiovaskulárnu a nervovú sústavu. V prípade nedostatku sa obvykle vyskytuje strata chuti do jedla.
  • B2 (Riboflavín)- Ďalší dôležitý vitamín zo skupiny B, ktorý je nevyhnutý pre správnu funkciu vitamínu B6 a B5. Riboflavín je nesmierne dôležitý pre dobrý stav kože, očí, funkciu srdca a ďalších orgánov. Zúčastňuje sa na viacerých chemických reakciách v organizme. Nedostatok vitamínu B2 sa prejavuje popraskaním pier, zápalmi ústnych kútikov a ťažkosťami pri prehĺtaní.
  • B3 (Niacín)- Podporuje funkciu tráviaceho traktu, kože a nervov. Vitamín B3 hrá významnú rolu pri znižovaní hladiny zlého LDL cholesterolu a hojení rán. Nedostatok sa prejavuje poruchami spánku, zníženou koncentráciou, pocitmi strachu, nervozitou až depresiou.
  • B5 (Kyselina pantoténová)-  Triviálne označenie je odvodené od gréckeho slova pantos - všadeprítomný, pretože ho nájdeme vo všetkých tkanivách ľudského tela a jeho funkcia je nezastupiteľná. Vitamín B5 je veľmi dôležitý z hľadiska zužitkovania prijatých, syntézy hormónov ,cholesterolu a mastných kyselín.
  • B6 (Pyridoxín)-  Vitamín B6 pomáha uvoľňovať energiu z bielkovín, je dôležitý pre imunitné funkcie organizmu, pre nervový systém a tvorbu červených krviniek. Znižuje napätie svalov, čím pôsobí proti kŕčom.
  • B7 (Biotín)- Biotín je nevyhnutný pre správnu funkciu tráviaceho systému. Pomáha metabolizovať tuky, podporuje zdravý vzhľad pokožky i vlasov a správne mentálne funkcie.
  • B9 (Kyselina listová)- Kyselina listová patrí jednoznačne medzi najvýznamnejšie vitamíny. Je dôležitá pre tvorbu DNA a syntézu RNA (tzv. nukleových kyselín), ktoré sú nevyhnutné pre rast a delenie všetkých buniek v organizme.  Vitamín B9 sa zúčastňuje tvorby červených krviniek, lieči chudokrvnosť a podporuje zdravý vývoj buniek.
  • B12 (Kobalamín)- Je dôležitý pre metabolizmus, nevyhnutný pre tvorbu červených krviniek a fungovanie centrálneho nervového systému.

NEDOSTATOK VITAMÍNOV SKUPINY B  

·       Ekzémy

·       Afty

·       Pásový opar

·       Herpes

·       Únava

·       Slabosť

·       Poruchy spánku

·       Migréna

·       Depresia

·       Popraskaná koža

·       Nechuť do jedla

·       Bolesti brucha

·       Zápcha

·       Ochorenia obličiek a močových ciest

·       Porucha pamäti

·       Anémia

Zaujal Vás náš článok a hľadáte kvalitný zdroj vitamínu B? Zakúpte si ho rovno na našom e-shope. 

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie