S paličkami ku zdraviu a životnej pohode

nordic

 

Veľa sa o ňom v poslednom čase rozpráva. Pribúdajú skupiny na sociálnych sieťach, rady a návody. Môžu vám dve paličky naozaj pomôcť naštartovať cestu k zdravému životnému štýlu? Na dôvody, prečo je nordic walking výborná alternatíva, ale aj na iné otázky sme sa spýtali Radky Aľakšovej, ktorá sa nordic walkingu venuje nielen sama pre seba, ale vedie i skupiny. Okrem toho jej nie sú cudzie otázky týkajúce sa komplexného zdravého životného štýlu. 

 

Radka, ako ste sa k nordic walking dostali? Ako dlho sa mu venujete a čo bol hlavný „spúšťač?“

Pred pár rokmi sme sa s manželom vybrali na potulky Fínskom a Dánskom, tu som zaregistrovala rýchlejšie kráčajúcich ľudí, ktorí pri chôdzi mávali popri sebe aj špeciálnymi palicami. Boli to tí, ktorí už objavili čaro nordic walking – severskej chôdze. Hneď som si kúpila svoje prvé palice a začala som walkovať, to som ešte netušila, že v rukách držím trekové palice. Potom nasledoval inštruktorský kurz a následne založenie nordic walking teamu Šaľa.

 

Aké sú vaše rady pre ľudí, ktorí uvažujú že začnú? Čo všetko budú na začiatok potrebovať?

Pri klasickom kráčaní dostávajú zabrať iba nohy, ruky slúžia ako pomôcky na udržiavanie rovnováhy. V tom lepšom prípade vykonávajú iba rytmické pohyby. Nordic walking vám umožní rozhýbať celé telo, a práve paličky zabezpečia perfektnú prácu oboch rúk. Vaša chôdza bude rýchlejšia, dynamickejšia a v neposlednom rade zdravšia. Rozdiel medzi trekovou a walkingovou paličkou je taký, že paličky na nordic walking majú rukavičku, ktorá umožňuje walkerovi vypúšťanie palíc za telom a dodržiavanie správnej techniky.

Odporúčate, aby sa zoznámili s týmto športom pod dohľadom odborníka, alebo stačí ak si napozerajú videá na internete?

Určite by som odporučila absolvovať základný trojhodinový kurz, kde sa naučíte základnú techniku, pretože nesprávnou technikou vznikajú chybné návyky, ktoré sa ťažko odstraňujú a môžu narobiť viac škody ako osohu. nordic walking je jeden nordic1z najlacnejších športov v súčasnosti, je to ozdravno–športová aktivita, pri ktorej sa pohybom precvičuje až 90% svalov celého tela, je to bezpečná, jednoduchá, efektívna a zábavná cesta ku zdokonaleniu kondície bez ohľadu na vek alebo telesnú zdatnosť. NW je jednoducho pre každého, kto sa chce hýbať na čerstvom vzduchu počas celého roka (aj pre ľudí vyššieho veku aj so zdravotným obmedzením), pozitívne ovplyvňuje psychiku – uvoľňuje psychické napätie, napomáha k lepšiemu zvládnutiu stresu a odpútava od starostí každodenného života

 

Ktoré sú najlepšie a najvhodnejšie miesta pre tento šport? 

„Walkovať“ môžete prakticky všade – cestou do práce, v parku, lese, počas dovolenky na pláži, ale aj v telocvični. Vyplavené endorfíny dodajú pozitívnu energiu a tiež sa vám poďakuje aj vaša chrbtica. Pri udržaní vzpriamenej polohy sa rýchlo spevní. Telo sa totiž otáča v osi ramien i v bedrovej oblasti. A ako bonus spálite prebytočné kalórie, čo sa teraz pred letom môže veľmi hodiť. Lekári odporúčajú tento druh športu aj pacientom postihnutým osteoporózou. Nordic walking je skrátka in, pretože je takmer dvojnásobne efektívnejší než bežná chôdza bez paličiek.

 




Vedeli by ste nám vymenovať a zhrnúť aspoň 5 naj benefitov, ktoré vďaka nordic walking človek získa?

 

Nordic walking ich prináša viac, najmä pomáha pri:

  • kardiovaskulárnych ochoreniach: zvyšuje elasticitu ciev a posilňuje srdcovocievny systém
  • chorobách pohybového aparátu: posilňuje väzy, šľachy a zároveň stabilizuje kĺby
  • rehabilitácii pooperačných stavov pohybového aparátu: operácie kolien, bedrových kĺbov, ramien, chrbtice,…
  • nadváhe a tehotenstve: nezaťažuje kĺby,
    pri pulzovej frekvencii 110 – 130 pulzov dochádza k spaľovaniu tukov
  • poruchách metabolizmu: zvýšený cholesterol, diabetes 2. typu
  • neurologických chorobách:Parkinson, Skleróza Multiplex, Alzheimerova choroba
  • karcinóme prsníka: rekonvalescencia po operácii (lymfedém)
  • liečbe lymfatického systému: pri správnej technike, otváraní a zatváraní prstov rúk sa efektívne zapája lymfatický systém
  • prevencii osteoporózy: posilňuje kosti, zvyšuje hustotu kostí
  • zníženej imunite: aktivita vhodná do každého počasia, posilnenie imunitného systému, telo sa začne prispôsobovať poveternostným zmenám
  • liečbe astmy a alergií: zvýšenie vitálnej kapacity pľúc, uvoľnenie dýchacích svalov
  • liečbe depresií : podporuje vyplavovanie takzvaných hormónov šťastia – serotonínu a endorfínu
  • odstraňovaní porúch učenia u detí: cvičenie a chôdza s paličkami napomáhajú pri prepájaní pravej a ľavej mozgovej hemisféry

  

Je o Vás známe, že sa venujete aj zdravému životnému štýlu a strave. Vystačíme si s prírodou? Alebo odporúčate, či používate vy osobne niektoré vitamíny, či doplnky stravy?

 

maca

 

K zdravému životnému štýlu patrí neoddeliteľne dodržiavanie pravidiel zdravého stravovania a teda aj správne zloženie stravy, ktorá obsahuje všetky výživné zložky potrebné pre človeka. Táto skladba sa samozrejme vekom mení a je potrebné telu dodať zložky, ktoré chýbajú. V mojom tíme walkeriek sú predovšetkým ženy a pre ne je najvhodnejším doplnkom maca peruánska, ktorá má skutočne široký záber prospešných účinkov pre ženy. Podporuje plodnosť, napomáha pravidelnej menštruácii, pomáha pri symptómoch menopauzy, je vhodnou prevenciou osteoporózy, prispieva k správnej činnosti štítnej žľazy, vlasy a pleť sú zdravšie. V nemalej miere pomáha pri športových výkonoch, dodáva energiu a povzbudzuje aj mentálne funkcie – zlepšuje pozornosť i pamäť.


Ďakujeme za rozhovor
(P.S: ak by vás zaujímalo viac, kliknite si na Radkin web: http://www.chudnutiesradkou.sk/

 





V našej ponuke máme rôzne balenia a samozrejme, že našim verným zákazníkom radi vychádzame v ústrety vernostnými zľavami. Všetky informácie o zľavách, nájdete v sekcii
VERNOSŤ.

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.